Proizvodi od voća aronija kao što su sok, džem, kolači, i dalje su u samom vrhu popularnosti, iako je aronija dobila ozbiljnu konkurenciju pojavom čuvenih godži bobica. Međutim, kada je u pitanju osvajanje tržišta originalnim proizvodima tu se priča ne završava. Originalnost i dosetljivost proizvođača ne jenjava i često se dešava da tržište osvoji neki novi proizvod dovoljno neobičan da bi mogao da privuče pažnju potrošača koje je u današnje vreme teško iznenaditi nesvakodašnjom ponudom. To je, recimo, džem od ljute papričice i to domaći.

 “U te malo neobičnije proizvode spada džem od ljutih paprika koji proizvodi firma Štap i kanap”, navodi za Energynews Vanja Baković. O tome kako su došli na ovu interesantnu i nesvakidašnju ideju Vanja dodaje: “Razmisljali smo šta da uradimo od paprike koja ne može da se proda u svežem stanju i došli smo na ideju da proizvedemo džem od ljutih paprika koji je naišao na dosta dobro interesovanje.”

Džem od ljutih papiričica

Za sve one koji nisu ljubitelji ljute paprike ili jednostavno ne mogu da se naviknu na činjenicu da je mogu jesti kao džem, tu su i tradicionalni slatki džemovi obogaćeni zanimljivim dodacima. To su dzem od šljive sa čokoladom i džem od višnje sa nezaobilaznom, popularnom aronijom. Kada je reč o neobičnim vrstama džema iznenađenjima nema kraja.

“Firma Trio Fruit u svom asortimanu ima džem od paradajza, u stvari 3 vrste dzema od paradajza: sa anisom, sa karanfilićem i sa čilijem. Kao što znate paradajz je kao povrće kvalitetan i zdrav zbog likopena koji sadrži u sebi, a likopen se prilikom tehničke obrade ne uništava. Samim ukuvavanjem povećava se koncentracija likopena jer dolazi do isparavanja viška tečnosti”, objašnjava nam Vanja Baković.

Srbija prati svetske trendove

Sa druge strane, još jedan vodeći svetski trend u ishrani, bezglutenska hrana, takodje se odomaćio i kod nas. Dobra vest je da je Nutry allergy centar, firma koja se bavi proizvodnjom bezglutenske i bezkazeinske hrane jos od 1996.godine, znatno proširila asortiman proizvoda i na taj način omogućila svima koji se na ovaj način hrane raznovrsnost i minimalna odricanja . U ponudi su najrazličitije namirnice namenjene prvenstveno onima kojima je ovaj način ishrane potreba, ali i sledbenicima aktuelnih dijeta.

 

 “Za Srbiju to mnogo znači jer naši proizvodi su faktički dva puta jeftiniji nego uvozni  proizvodi, uz iste standarde, uz iste sertifikate i analize, detekcije… A na kraju krajeva, to je hrana budućnosti jer gluten ni za koga nije dobar, ali ima ljudi koji nemaju smetnje”, govori za Energynews Renata Lisac , direktor Nutry allergy centra.

Stručnjaci kažu da treba menjati navike u sortimentu, što će usloviti promenu i u samoj proizvodnji, a sve u cilju prilagođavanja potrebama potrošača. Kao i u svakom drugom poslu, i ovde je jako važno osluškivati potrebe tržista i uvoditi inovacije u svaki segment kako bi zadržali postojeće, ali i osvojili novo trziste.

Doslednost domaćem brendu

Potraga za jedinstvenim proizvodom ne mora biti toliko teška i duga, budući da živimo u zemlji sa velikom poljoprivrednom  tradicijom. Naime , sve je veći broj uzgajivača svinja koji se odlučuje za gajenje mangulice, rase koja je nepravedno zapostavljena, a koja je zbog izuzetnog kvaliteta mesa ponovo postala veoma tražen i popularan proizvod. Srpski poljoprivrednik Sava Graovac odlučio se za ovaj popularni srpski brend a svoje zanimanje potpuno je podredio seoskom turizmu.

“Imam lepu prostoriju gde zakoljemo svinjce, napravimo paprikas, pečeno meso, na kraju štrudla s makom, a prethodno bude doručak. Onda gosti malo odu, obidju Kovilj, obidju manastir, imamo i vinariju, dve pravoslavne crkve…i taman kad izgladne za ručak tu stižu tamburaši, vožnja fijakerima...”, priča nam Sava.

U velikoj ponudi najrazličitijih proizvoda siguran recept za dobar plasman jedino je originalnost. Jednima snalažljivost i kreativnost omogućava da klasičan proizvod prodaju u malo drugačijoj formi od one na koju su svi navikli, dok drugima praćenje trendova obezbeđuje siguran plasman na tržištu, bar određeni vremenski period. Jedno je sigurno, ono što objedinjuje ove ljude je upravo težnja ka razmišljanju i delovanju izvan okvira standardnog proizvođača u Srbiji.

M.N - J.M.