Žitelji Velike Britanije će već sledećeg vikenda imati priliku da se provozaju električnim autobusom, koji će se 19. januara priključiti ostalim vozilima gradskog prevoza. Ukupno osam autobusa koji koriste alternativni metod rada motora izaći će na ulice engleskog grada Milton Kejns, što će biti prvi probni period za ovu vrstu vozila. Slične probe do sada su električni autobusi imali u Nemačkoj, Švedskoj i Kini, ali nadležni zvaničnici ističu da će ovo biti najzahtevniji poduhvat do sada.

Vozila će se dopunjavati u vreme smene vozača, a korišćenjem električnih umesto standardnih motora godišnje će se emisije ugljen dioksida smanjiti za malo manje od 300 tona. Brzi punjači koji za deset minuta dopunjavaju 2/3 baterije vozila nalaziće se na početnim stanicama ovih autobuskih linija.

Izvor: Gizmag

Ljubitelje brze vožnje od septembra očekuje najbrži cirkus na svetu, u kome će ovog puta učestvovati električna vozila. U formuli za e-automobile učestvuje deset ekipa, među kojima su neke poznate auto kompanija poput Renoa, Meklarena, Mišelina i drugi. Jedan od učesnika je i tim Venturi čiji model VBB-3 drži zvanični rekord FIA u dostizanju najveće brzine na tlu koji on iznosi 495km.

Podršku potpuno ekološkim vozilima koji koriste alternativni metod rada motora pružio je i holivudski glumac Leonardo Di Kaprio, koji je poznat po tome što je već rezervisao put u svemir iduće godine. Do tada će verovatno imati priliku da „oseti“ brzinu u jednom od bolida.

Izuzetno niske temeperature širom Sjedinjenih američkih država i Kanade naterali su čelnike gradova da stave katance na škole i državne ustanove, a u pojedinim mestima je zabranjena upotreba privatnih automobila kako bi se izbegle saobraćajne nesreće. Veliki mrazevi i desetine stepeni ispod nule do sada su odnele preko dvadeset života, a meteorolozi najavljuju porast temperatura u narednim danima.

Zavejani putevi i loše vreme razlog su odlaganja ili otkazivanja preko 10,000 letova iz ove dve države, a zbog minus 37 stepeni koliko je izmereno u Minesoti, zvaničnici strahuju koliko ljudi će zadobiti teške promrzline. Na ovako niskim temperaturama koža se ledi za nekoliko minuta, pa zvaničnici pokušavaju da pronađu adekvatan smeštaj za oko 600,000 beskućnika koliko ih živi na ulicama SAD-a.

Veoma zanimljivo je da je u utorak temperatura u pojedinim američkim i kanadskim gradovima bila niža od temperature na Marsu. Još jedna zanimljivost jeste što je polarni medved iz zoološkog vrta u Čikagu premešten u zatvoreni prostor kako bi se ugrejao, a ista situacija desila se i pingvinima, koji ne smeju da izlaze kako se ne bi prehladili.

Grčke vlasti najavile su da će u slučaju prekomernog zagađenja vazduha građani ove zemlje dobijati besplatnu struju. U nameri da predupredi preveliko zagađenje nastalo usled loženja drva i uglja, grčko ministarstvo zdravlja najavilo je da će Grci struju koristiti besplatno u slučaju da koncentracija štetnih gasova bude viša od 150 mikrograma po kubnom metru, javlja portal seebiz.net. Iako se može oceniti kao vrlo povoljna mera, u realnosti nisu tako veliki izgledi da bude i primenjena, jer u proseku ova vrsta zagađenja nije prelazila 100 mikrograma po metru kubnom. Grci  od početka  velike ekonomske krize umesto plina  više koriste kamine i peći na čvrsta goriva.

Glavni grad BiH, Sarajevo obavijen je maglom, a zagađenost vazduha je povećana. Gusta magla pomešana sa smogom spustila se na grad u nedelju što je privremeno zaustavilo aviosaobraćaj. Svi letovi su i danas otkazani. Kako saopštava portal Seebiz.net, i saobraćaj na ulicama Sarajeva odvija se usporeno i otežano. Zbog magle i smoga u Sarajevu je na snazi žuti meteoalarm koji podrazumeva da vremenske prilike nisu uobičajene i da je potreban oprez pri aktivnostima koje zavise od meteoroloških uslova.

Prеduzеćе “EPS Snabdеvanjе” dostavilo jе prеdlog novog računa za električnu energiju, saopštilo je ministarstvo  еnеrgеtikе, razvoja i zaštitе životnе srеdinе.  "Nakon brojnih žalbi građana kojе sе odnosе na nеjasnе računе za struju kojе izdajе JP 'Elеktroprivrеda Srbijе', Ministarstvo jе još prе nеkoliko mеsеci zatražilo od 'EPS'-a da u najkraćеm mogućеm roku pošaljе prеdlog novog izglеda računa,"  objavljeno je na sajtu ministarstva.

Kako prenosi portal Ekapija, kompanija „Holcim Srbija“ planira da do kraja 2014. godine sagradi moderan sistem za reciklažu komunalnog otpada u Paraćinu. Za sada u Srbiji ne postoji ovakav sistem koji će moći da tretira sledeće tri vrste komunalnog otpada: otpad koji je upotrebljiv u industriji reciklaže, otpad koji može da se koristi kao alternativno gorivo i otpad koji ide na deponije.

„Reč je o sistemu za koji je budžet već odobren, sam projekt je pri kraju, a cilj je da on bude gotov do kraja sledeće godine“, kaže generalni direktor kompanije "Holcim Srbija" u Popovcu, Klaudiu Soare, a prenosi ovaj portal.

U susret praznicima arhitektonska kompanija Hello Wood htela je da doprinese božićnoj atmosferi, pa je u Budimpšeti postavljena velika jelka napravljena od drvenih sanki. Jelka je visoka 11m, a napravljena je od 365 sanki koje simbolišu po jedan dan u godini.

Postavljanje jelke trajalo je četiri dana. Posetioci će imati prilike da zavire u unutrašnjost same konstrukcije do 6. januara, nakon čega će rasklopiti jelku i pokloniti sanke nezbrinutoj deci.

Nakon što je prošlog petka gust smog prekrio Šangaj, ovih dana zagađenost vazduha brine žitelje francuske prestonice. Za razliku od kinskih čelnika koji su odlučili da taj dan škole i javne ustanove neće raditi, gradski čelnici su samo apelovali na Parižane da ne koriste motorna vozila, ne pale kamine i da izbegavaju fizičke aktivnosti na otvorenom.

Kako bi se zagađenje smanjilo, grad Pariz je ograničio brzinu vožnje u gradu, a svi vozači moći će svoje automobile da besplatno parkiraju na gradskim parkinzima u blizini svojih domova.

Planinski grad Moena u Italiji primer je da se kombinovanjem modernih standarda gradnje može očuvati priroda, ali i poboljšati gradska infrastruktura. Kako prenosi portal Inhabitat, ovom gradiću je nedostajalo parking mesta, a s obzirom da je ovo takođe popularno turističko odredište, žitelji su hteli da sagrade most koji bi povezivao delove grada koji se nalaze na strmoj planini.

Prvobitna ideja je bila da se iskopa cela jedna strana planine i napravi podzemna garaža, a da potom se sagradi i most. Ova ideja koja je podrazumevala opasno iskopavanje uz ogromne promene prirodnog krajolika, zamenjena je novom idejom do koje su došli Anđelo Salamone i Rosela Di Bari.

Ovaj par je predložio da se napravi most koji će povezivati dva dela grada i ujedno biti parking garaža. Na vrhu mosta biće postavljena pešačka zona i zelenilo, što će dodati nove zelene površine ovom planinskom mestu, umesto da ih smanji, kao što je bila prvobitna ideja.