Ako umete da napravite bateriju od krompira, više nikada ne morate da brinete da ćete se naći u mraku, jer uz pomoć ove baterije možete da obezbedite osvetljenje za oko 40 dana. Stručnjaci sa Hebrju univerziteta u Jerusalimu su istraživali kako možemo uz pomoć povrća koje je svima dostupno da obezbedimo energiju za siromašne i nerazvijene krajeve. Upravo oni su došli do neverovatnog otkrića, da je krompir iseckan na četvrtine i kuvan tačno osam minuta odličan provodnik i da može da se koristi za dobijanje električne energije.

Sam krompir nema nikakva „čudotvorna“ dejstva, ali zbog svog sastava kroz njega mogu da prolaze elektroliti. Struja koja se dobije povezivanjem žica preko krompira dovoljna je da se napuni mobilni telefon ili omogući rad nekog manjeg kućnog aparata. Slična svojstva imaju i banane i jagode, ali su manje rasprostranjene od krompira i brže se kvare.

Tri od četiri domaćinstva na Haitiju nemaju struju. Sveće, kerozinske lampe i fenjeri su neizostavni invenatar skoro svakog doma, ali to ne rešava probleme oko 7,5 miliona Haićana koji nemaju električnu energiju. Problem nije samo nedostatak osvetljenja, već činjenica da žitelji ove ostrvske države nemaju na čemu da skuvaju ručak.

Kompanija EarthSpark već dve godine radi na tome da usavrši jeftin „energetski efikasan šporet“ na kome se može spremiti više jela za nekoliko porodica. Iako ne liči na pravi šporet, već više na lonac sa nogarama, ovaj izum koji kuva uz pomoć solarnih panela je pravo otkrovenje na Haitiju. Otud i nadimak „Magični šporet“.

Opšte je poznato da se u Japanu svaki metar zemlje pametno iskoristi. Međutim, žitelji ove ostrvske države otišli su korak dalje u svojim izumima, pa su tako napravili podzemni parking za bicikle. Na ovaj način građani ne moraju da brinu gde će ostaviti svog dvotočkaša, niti da vode računa o istom ukoliko pada kiša ili sneg.

Na nekoliko lokacija u gradu postavljeni su liftovi koji vode do podzemnih garaža, a izgledaju kao obične autobuske stanice. Svaki bicikl na točku ima karticu na koju je ugrađen čip pomoću koga se otvaraju vrata lifta koji transportuje dvotočkaša do parking mesta.

Kako to izgleda u praksi možete pogledati ovde.

Svi oni koji žele da kupe luksuzni stan u Londonu iznad nekadašnje elektrane, za to će morati da izdvoje između 25 i 30 miliona funti. Osim stanova koji će pratiti poslednje arhitektonske i tehnološke trendove, razlog visoke cene nekretnine je dobra lokacija kao i istorijski značaj koji jedna ovakva građevina nosi sa sobom. Naime, bivša elektrana sagrađana je tridesetih godina prošlog veka, a ovo je jedinstveni primer u Evropi da se stambeni prostor gradi iznad elektrane.

Investitori nemaju razloga da strahuju da im se uloženi novac neće vratiti, jer se čak 6000 klijenata već prijavilo za razgledanje svojih budućih domova. U narednih desetak godina u Londonu će biti izgrađeno oko 20 hiljada luksuznih stanova, vila i zgrada, tako da svi oni koji ne kupe ovde nekretninu, nemaju razloga za brigu jer će imati gde da potroše svoj novac.

Izvor: www.croenergo.eu

Američka kompanija HEVO POWER napravila je prototip punjača za električne automobile i postavila ga ni manje ni više nego ispod šahta na ulici. Na taj vlasnici ovih automobila mogu brzo i lako da dopune bateriju na svom vozilu. Za razliku od standardnih stanica na kojima su se do sada vozila dopunjavala povezivanjem preko kabla, ovaj novi način punjenja je potpuno wireless. Naime, sve što je potrebno jeste da vozilo stane iznad šahta i onda se bežičnim sistemom baterija puni.

Kako to funkcioniše možete pogledati ovde, a osim što mogu da napune bateriju za svoj električni automobil, korisnici mogu da skinu i aplikaciju za telefon, preko koje će moći da biraju da li žele da dopune bateriju za 30 min ili za dva sata vožnje, da vide gde se nalaze najbliži punjači ili koliko još mogu da se voze pre nego što se baterija isprazni.

Holandski arhitektonski studio Next pobedio je na konkursu za projekat pešačkog mosta u gradu Čanša u Kini. Prema predlogu holandskih arhitekata most preko gradskog jezera biće od teške  čelične konstrukcije i po formi talasasastih linija. Arhitekte kažu da je ovaj sinusni oblik pošao od uzora, Mebijusove trake, ali i tradicionalnog kineskog čvora koji se pojavljuje u ručnim radovima. Gradnja će početi 2014. godine, navodi Dezeen.com.

Ogromna santa leda koja se odvojila od obale Antarktika, mogla bi da dovede u veliku opasnost brodove koji plove ovom rutom, ukoliko odluta daleko od kontinenta. Santa se odvojila od glečera Pine Island pre nekoliko dana.

„Santama leda koje se odvoje od glečera obično je potrebno puno vremena da izađu iz Pine Island zaliva, ali kada se to jednom desi, mogu se kretati istočno uz obalu, ili otići u more,“ rekao je za BBC geolog Grent Big, a prenosi Huffington Post. Druga mogućnost može pretvoriti plovidbe međunarodnih brodova u noćnu moru.

Kako su je mediji plastično opisali, ova santa je velika kao osam površina Menhetna, ili kao ceo Singapur.

Posle završene nedelje prikupljanja farmaceutskog otpada obeležene sloganom "Ne odlaži odlaganje" prikupljeno je 200 kg lekova sa isteklim rokom trajanja. Kako javlja portal Ekapija,  na sabirnom mestu kod TC Ušće akciju je podržalo nekoliko hiljada Beograđana.

- Tokom nedelje kampanje sakupljeno je oko 200 kilograma lekova sa isteklim rokom trajanja, a akciju je podržalo više od hiljadu sugrađana. Jedan od ciljeva kampanje bila je upravo edukacija stanovništva o važnosti pravilnog odlaganja farmaceutskog otpada kao značajne aktivnosti u okviru očuvanja životne sredine – rekao je za E-kapiju Jan Gerit Tesink, vođa projekta "Tehnička podrška za tretman medicinskog otpada u Srbiji".

Posle neuspeha u Kopenhagenu na delu je novi pokušaj da se svet složi oko koraka neophodnih za delovanje na polju klimatrskih promena. Predstavnici 190 zemalja okupili su se u Varšavi gde će do 22. novembra 2013, pokušati da približe suprotne stavove i postignu  međunarodni sporazum o borbi protiv klimatskih promena.

Cilj je da se takav sporazum postigne na konferenciji o zaštiti životne sredine u Parizu 2015. godine. Kako javlja portal Euractiv, glavno pitanje je kako izbeći neuspeh koji je zabeležen na konferenciji u Kopenhagenu 2009. godine, kada do očekivanog sporazuma nije došlo. Jedan od problema je što najveći zagađivači - SAD i Kina - nisu spremni na obavezujuće sporazume. Problema ima čak i u EU, koja želi da bude lider u borbi protiv globalnog zagrevanja. I sama Poljska, u kojoj se održava skup, zavisi od fosilnih goriva i to ne namerava da menja.

Sporazum bi trebalo da donese ambiciozne ciljeve u pogledu smanjenja meisija gasa sa efektom staklene bašte kako bi se porast temperature u svetu ograničio na dva stepena u poređenju sa preindustrijskom erom. 

Kako navodi Euractiv, izveštaj Međunarodnog ekspertskog panela za klimatske promene (IPPC) je u septembru pokazao da se živa u termometrima već podigla u proseku za 0.8 stepeni Celzijusa tokom jednog veka. Ukoliko se hitno ne promeni paleta goriva koja se koriste taj porast bi do 2100. godine mogao dostići i 5 stepeni. 

Foto: Freedigitalphotos.net

Ostaci nastali topljenjem delova nuklearke Daići na Fukušimi, posle  zemljotresa i cunamija koji je pogodio Japan, plutaju Pacifikom. Posle katastrofe koja se dogodila 2011, između milion i dva miliona tona delova nuklearke završilo je u vodama Pacifika. Od tada do danas oni plutaju okeanom, i postepeno se približavaju obalama Aljaske, i zapadnih obala Amerike i Kanade. Naučna zajednica do sada je mahom tvrdila da nivo radijacije ovih ostataka nije opasan po život.

Prema kompjuterskom modelu istraživača Daga Dešera, radioaktivni ostaci dospeće do zapadnih obala između ove i naredne godine, a do Aljaske će stići posle 2014. godine. Istraživač sa Univeziteta na Aljasci je specijalista za radioaktivno zagađenje i on ne smatra da je nivo radijacije koju nose ostaci Fukušime nužno opasan, ali, takođe kaže da niko sa sigurnošću nije utvrdio ni da je opasan ni da nije.  Zato Dešer smatra da je neophodno uspostaviti sistem praćenja ovih ostataka. „Do sada na ovo nismo imali pravi odgovor,“ izjavio je nedavno istraživač sa Aljaske.