Kako prenosi Ozonpress, kompanija „Magnefity AG“ sa sedištem u Švajcarskoj je zainteresovana da u Čačku otvori pogon za proizvodnju solarnih panela. Otvaranjem ove fabrike, 140 radnika bi dobilo priliku za zaposlenje, a konačna odluka biće doneti nakon obilaska svih interesantnih lokacija, rekao je predsednik UO ove kompanije, Feliks Jung.

„Cilj moje posete je traženje partnera za izgradnju fabrike za solarne module. Solarni moduli su neophodni za stvaranje obnovljive energije. Mi kao firma posedujemo opremu, mašine, postrojenja i pristup tržištu gde će se ovi elementi prodavati“, istakao je Jung, koji se već sastao sa gradonačelnikom Čačka, Vojislavom Ilićem.

Međunarodna konsultatnska kompanija Merser sprovela je anketu koji grad je najbolji za život i na čelo tabele izbili su Beč, Cirih i Oukland, a prate ih Mihnen i Vankuver. Čuveni Pariz recimo našao se tek na 27. mestu, prenosi SEEbiz.

Evropske gradove karakteriše visok kvalitet života u poređenju sa drugim regijama, a mesto u Top 5 gradova u Evropi zaslužili su još Dizeldorf i Frankfurt. Ove i druge vodeće gradove krasi visok nivo zdravstvene nege, razvijena infrastruktura, politička stabilnost i relativno niska stopa kriminala. Na samom dnu tabele nalazi se Tbilisi koji zauzima 191, dok je Tirana na 179. mestu.

Kada je reč o azijskim gradovima, na prvom mestu našao se Singapur, koji zauzima 25. mesto u ukupnom plasmanu, a prate ga četiri japanska grada - Tokio, Kobe, Jokohama i Osaka.

Kada je reč o gradovima koji su „najgori“ za život na prvom mestu je Bagdad, a potom idu Bangui u Južnoafričkoj Republici, te prestonica Haitija - Porto Prens.

Međunarodni odbor „Autobest“ dodeljuje prestižne nagrade „Internacionalni motor godine“ u 12 različitih kategorija, a nagradu „Ecobest“, za najbolji ekološki motor u 2013. godini dobio je FIAT, prenosi portal SEEbiz.

Grupa FIAT nagradu je dobila za svoj metan program, koji prema sudijama predstavlja najjednostavnije i najisplativije rešenje sa najmanjim uticajem na životnu sredinu od trenutno raspoloživih goriva.

Novi cilindrični motor TwinAir je već dostupan na modelima „Fiat Pand“ i „Fiat 500L“, a sama tehnologija u kombinaciji sa turbo kompresorom koristi sve potencijale za zaštitu životne sredine koje metan pruža, smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova ne umanjujući snagu i zadovoljstvo pri vožnji.

Srbija će potpisivanjem Memoranduma o razumevanju za izgradnju skladišnih kapaciteta za obavezne rezerve nafte i naftnih derivata, obezbediti energetsku stabilnost i bezbednost, posebno u periodima energetskih kriza, rekla je ministarka energetike Zorana Mihajlović prilikom potpisivanja ovog dokumenta.

Srbija se ovim memorandumom obavezala da do 2023. godine formira obavezne rezerve nafte i naftnih derivata u vrednosti od 90 dana prosečnoh dnevnog uvoza, odnosno za 61 dan prosečne dnevne potrošnje tih energenata. Memorandum se takođe odnosi i na osnivanje zajedničke kompanije Javnog preduzeća „Transnafta“ iz Pančeva i kompanije „Oiltanking“ iz Nemačke, koja će upravljati skladištem.

Još se razmatraju potencijalne lokacije za buduće skladište u koje će biti uloženo 50 miliona evra, a uskoro bi trebalo da počnu i dogovori oko definisanja ugovora o strateškom partnerstvu i zajedničkom ulaganju. Srbija za sada ima skladišne kapacitete za naftu od 716 hiljada metara kubnih, a potrebna je izgradnja još 250 hiljada metara kubnih skladišnog prostora, poručuju iz resornog ministarstva.

Tri mini solarne elektrane biće gotove do aprila ove godine, poručuju članice Građevinskog klastera Šumadije i Pomoravlja, prenosi portal eKapija. Klaster je prošle godine realizovao dve mini solarne elektrane snage 30 KW, a članice klastera rade na pripremanju uslova za realizaciju investicije, izradi projektne dokumentacije, gradnji elektrane i puštanju u rad. Nakon realizacije oni zainterestovanim investitorima nude ovaj sistem po principu „ključ u ruke“.

Naftna industrija Srbije predstavila je rezultate svog poslovanje za prošlu godinu, te je uprkos padu cene nafte i prirodnog gasa, smanjenju obima domaćeg tržišta goriva i rastu poreskih opterećenja, ostvarila neto prihod od 48,4 milijarde dinara, što je rast za 2,5% u odnosu na 2012, navode u NIS-u. Naftna industrija Srbije je takođe za trećinu povećala svoje učešće u budžetu republike kroz poreska opterećenja koja su prošle godine dostigla iznos od 120,6 milijardi dinara.

Za tekuću godinu najavljen je razvoj velikih dugoročnih projekata, poput modernizacije Rafinerije „Novi Sad“,  zatim ulaganje u dubinu prerade u Rafineriji „Pančevo“, ali i nastavak izvoza i širenje mreže benzinskih stanica u regionu. Za sada u Bugarskoj ima 30, u Rumuniji 14, odnosno 36 stanica u Bosni i Hercegovini.

„Tokom prošle godine smo bili fokusirani na povećanje sopstvene efikasnosti i uvođenje novih tehnologija. Godina 2014. će biti još složenija. Pred nama su zadaci vezani za realizaciju novih projekata, što će biti komplikovano, imajući u vidu nastavak kriznih trendova u regionalnoj ekonomiji i problem slabe platežne moći velikih potrošača naših derivata“, istakao je generalni direktor NIS-a, Kiril Kravčenko.

Kamion pun uglja istovaren je rano jutros na ulazu u predsedničku palatu u Parizu, nekoliko sati uoči dolaska nemačke kancelarke Angele Merkel, za najavljeni zajednički sastanak kabineta francuske i nemačke vlade. Iza ovog “napada“ stoje aktivisti francuskog ogranka organizacije za zaštitu životne sredine Green Peace.

U kamionu koji je istovaren ispred Jelisejske palate bilo je i nuklearnog otpada i to dve cisterne sa oko dve hiljade litara kontaminirane vode, rekli su aktivisti. Ubrzo nakon istovarivanja kamiona i otkrivanja zastave sa natpisom „Hoćemo tranziciju u Evropi, ovde i sada“ dvanaest aktivista koji su učestvovali u akciji su uhapšeni.

Ovom događaju prethodilo je nekoliko akcija u blizini francuskih nuklearnih postrojenja kako bi se skrenula pažnja javnosti na opasnost koju oni predstavljaju po životnu okolinu. Cilj današnje akcije takođe je bilo insistiranje da se što brže radi na tranziciji energetskih sistema članica EU, kako bi se povećao udeo obnovljivih izvora u proizvodnji energije.

Dok Vlada ne promeni domaće i evropske zakone koji bi obezbedili dugoročnu zabranu gajenja genetski modifikovanog kukuruza, kao preventivna mera na snagu je stupio dekret koji brani gajenje GMO kukuruza ovog proleća, prenosi portal SeeBiz. Većina stanovnika Francuske su mišljenja da genetski modifikovani usevi predstavljaju rizik za prirodnu sredinu. Nakon što je sud oborio dva akta koji su za cilj imali trajnu zabranu gajenje GM kukuruza Vlada radi na formulisanju novog zakona koji bi prošao na sudu.

Francuska se zalaže da svaka članica Evropske Unije za sebe odluči hoće li dozvoliti gajenje modifikovanih useva, najviše zbog toga što u EU postoji podeljeno mišljenje o GMO hrani. Koliko prošle nedelje je došlo da razilaženja u stavovima među članicama, kada nije obezbeđena većina glasova ni za, ni protiv gajenja još jedne vrste biotehničkog kukruza u Uniji. Za sada je na teritoriji EU dozvoljeno gajenje samo jednog genetski modifikovanog useva i to je kukuruz MON810, koji je modifikovan tako da bude otporan na insekte.

Prvi samit svih zemalja Zapadnog Balkana, održaće se 24. februara u Londonu, a jedan od najvećih investicionih foruma organizuje Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD). Ovom prilikom okupiće se premijeri i visoki zvaničnici Albanije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Makedonije, Srbije i Crne Gore, kako bi na najbolji način predstavili poslovnim liderima i međunarodnim kompanijama sve prednosti Zapadnog Balkana kao sredine za ulaganje.

Glavni fokus biće jačanje regionalne saradnje kroz sektor energetike i transporta, odnosno povezivanje preko putnih koridora, gasovoda, širenje prerađivačkog sektora i drugih projekta. Čelni ljudi Evropske banke za obnovu i razvoj ističu da je integracija regiona prioritet, a prema rečima političkog savetnika predsednika EBRD-a Olega Levitina cilj foruma je da se region predstavi kao investiciona destinacija. „Nadamo se da će ova konferencija, osim što će olakšati dolazak preko potrebnih stranih investicija, poslati veoma snažnu političku poruku o zrelosti i stabilnosti tog regiona“, izjavio je Levitin.

Evropska banka za obnovu i razvoj se obavezla da će u periodu 2013-2014. investirati preko 30 milijardi evra u zemlje centralne i jugoistočne Evrope, navodi se u saopštenju banke. Prošle godine EBRD je učestvovala u preko 80 projekata u ovom delu Evrope, investirajući 1,2 milijardi evra, a ako se posmatra poslednjih nekoliko godina taj iznos prelazi 10 milijardi evra. EBRD je jedan od najvećih zajmodavaca i izuzetno kredibilan partner za privlačenje investitora, što dovoljno govori o značaju investicionog foruma zakazanog za ovaj mesec.

Najduži podvodni tunel imaće 123 km, a ako projekat odobri državni vrh, Kina će biti ponosni vlasnik ovog prolaza. Ideja je da se izgradnjom tunela povežu dva lučka grada na severu zemlje, i tako skrati vreme potrebno za putovanje od jednog do drugog mesta. Za izgradnju najdužeg tunela koji bi omogućio da se  razdaljina od 1.400km pređe za 40 minuta potrebno je „samo“ 36 milijardi dolara, prenose svetski mediji.

Tunel bi trebao da bude izgrađen tokom petogodišnjeg projekta planiranog za period od 2016. do 2020. godine, a sam transport bi se odvijao tako što bi se automobili ukrcavali na vozove koji će putovati brzinom od 220 kilometara na čas. Tunel koji će povezivati grad Dalijan u provinciji Ljaoning i grad Jenatai u provinciji Šandung, premašiće zajedničku dužinu dva najduža takva tunela u svetu, japanskog Seikan tunela, koji povezuje Honšu i Hokaido,  i Evrotunela koji povezuje Britaniju i Evropu.