Kada se govori o uspehu IT industrije poslednjih godina, neizbežno je da se pomene kako bi ovi rezultati bili još bolji kada bi u pitanju bila prodaja rešenja koja su nastala u Srbiji. Jedna od kompanija koja upravo to i radi je niški Logik, koji od 2003. godine proizvodi softver za praćenje poslovanja.

„Mi smo bili autsorsing firma koja je dominantno radila za inostrane kupce, pa ipak sad apsolutno sve radimo za domaće kupce“, objašnjava Veljko Radovanović, vlasnik Logik-a. „Čak mislimo da je mnogo bolje raditi za srpske firme, jer na taj način vi podižetei svest o potrebama digitalnih procesa i pomažete i domaćoj industriji“.

U srži poslovnog softvera koji razvija Logik je nužnost digitalizacije.

„Iz naše perspektive softver je potreban svima, jer to jeste alat koji vas čini uspešnijim. To znači da vi na jedan klik dobijate neke informacije, neke podatke koje možete da koristite u svom poslovanju i da donosite bolje odluke. Ako ste, na primer, pekara- da znate šta vam od tih pekarskih proizvoda bolje ide i da imate bolju zaradu. A što je biznis veći to je potreba za softverom veća“, kaže Veljko Radoovanović.

Logikov softver koristi preko dve hiljade pravnih lica u Srbiji, što je izuzetan uspeh, ali globalna perspektiva daje drugu sliku.

„U Srbiji posluje preko 300.000 pravnih lica, znači to su i dalje promili ili jako mali procenti. I uopšte, u globalu kad se gledaju bilansi i kad dobijemo i statistike, mi vidimo da mnogo sporije raste taj IT sektor u Srbiji, korišćenje softvera za sopstvene potrebe nego što recimo raste izvoz usluga ka inostranstvu“, objašnjava Veljko i dodaje: „Znači mi sa domaćom pameću više doprinosimo nekim drugim zemljama nego sopstvenoj zemlji“.