Android Yota Phone, pametni telefon sa dva ekrana pojaviće se u prodaji na svetskom tržištu pre kraja ove godine. Osnovna razlika u odnosu na uobičajene pametne telefone je u tome što korisniku omogućava da kao u ogledalu sadržaj vidi na ekranu od takozvanog elektronskog mastila. Ovaj crno belo sivi ekran traži neuporedivo manje energijeu odnosu na LCD i tako produžava njen životni vek. Proizvođač je najavio da će se Yota Phone pojaviti na tržištu u prvoj  nedelji decembra.

Ovo je rezultat istraživanja dugog 8 godina i vrednog oko 10 miliona dolara. Navia je osmosed, šatl vozilo koje radi na jonsko litijumske baterije i kreće se bez vozača. Ovo vozilo proizvela je francuska kompanija Induct, a  u upotrebi je na ulicama Singapura. Programirnao je da ide brzinom od 20 km/h, a njegove baterije treba puniti na svakih 10 sati. Prevozi putnike na razdaljini od dva kilometra, po unapred programirnoj ruti.

Kada uđu u vozilo putnici dodirom ekrana biraju jedno od ponuđenih odredišta, a šatl se automatski zaustavlja kada je potrebno. Kako ide na električni pogon, Navia je gotovo nečujna. Što se tiče bezbednosti, ona je bazirana na senzorima kojima se otkriva prepreka ili pešak na putu. Nije čudo da se Navia pojavila baš u Singapuru, državi u kojoj se neprekidno unapređuje javni prevoz i ulažu veliki napori da se smanji posedovanje i upotreba automobila. 

Iphone6 će imati ekran zaobljen na ivicama, biće većih dimenzija, imaće virtualne dugmiće koji podešavaju jačinu zvuka i ringer ton, kao i posebne aplikacije koje se javljaju samo u određeno vreme.

Senzori za dodir na novom modelu biće još osetljiviji, tako da će se u zavisnosti od jačine pritiska aktivirati različite komande.

Ovo su, prema Bloombergu, nezvanične informacije o budućem izgledu i osobinama naredne generacije  Iphona, koji će se pojaviti sledeće godine. Veće dimanzije su ono čemu se verovatno poklanja najviše pažnje u medijima i nezvaničnim opisima šestice.

Kompanija Apple dugo se branila od uvećavanja svog modela, objašnjavajući to željom da Iphone ostane zauvek prilagodjen rukovanju samo jednom rukom. Izgleda da je došlo vreme i za taj korak sa kojim će, kako se procenjuje Iphone6 postati ozbiljna konkurencija tabletimamanjih dimenzija. O cenama novog modela za sada nema reči.

Na redu je revolucija u oblasti digitalnog oglašavanja na javnim mestima. Vlasnik najveće evropske mreže digitalnih medija Amscreen primeniće novu tehnologiju oglašavanja koja se svodi na to da kad Vi gledate reklamu na nekom ekranu napolju, ta ista reklama gleda Vas i prikuplja osnovne podatke o Vama. Radi se o kameri koja je u stanju da grubo prepozna vaše životno doba i Vaš pol. Clj je da prikupljanjem ovih podataka na licu mesta oglašivači dobiju bolju sliku o tome ko je posmatrao njihovu reklamu i da samo oglašavanje bude prilagođeno datom mestu. Ova tehnologija je nastala u okviru poznatog sistema za analizu i merenje publike Quividi. Ako partnerstvo Amscreena i Quividi bude ostvareno, kao što je nedavno najavljeno, ova tehnologija biće primenjena na 6000 mesta odnosno ekrana u vlasništvu britanskog Amscreen, postavljenih na raznoraznim mestima, od supermarketa do benzinskih stanica. Ova mreže zahvata publiku od oko 50 miliona ljudi nedeljno.

„Vilin konjic“ – tako je nazvan novi tip vetroturbine za koju kažu da je savršena kombinacija napredne tehnologije i italijanskog dizajna. Prototip je predstavlje ovog meseca i  ona je delo arhitekte Renza Piana i firme Enel. Ovo je turbina malih dimenzija, napravljena od novih lakih ali i čvršćih materijala, a kapacitet joj je 55 kW. Visina tornja je 20, raspon krila 16 metara, a težina samo 60 kilograma. Ono što je, međutim, njena najbitnija odlika je da reaguje i na najmanje prisustvo vetra. U proizvodnju će ući u narednih godinu dana.

Borba između dva tehnološka giganta ne jenjava. Dok i dalje traje takmičenje čiji model će biti prodavaniji, sa boljim karakteristika i prvi izbor hi-tech ljubitelja, statistika je za sada na strani južnokorejske kompanije.

Samsung trenutno vlada tržištem „pametnih“ telefona, pa je tako svaki treći uređaj upravo pomenute marke, objavio je istraživački centar Strategy Analytics. Sa rekordnom prodajom od 88,4 miliona primeraka smartelefona, južnokorejski magnat je ostvario rast od 55 odsto u odnosu na isti period (jul/septembar) prošle godine.

S druge strane, treći kvartal za redom, američka kompanija Apple beleži pad profita. Ovog puta reč je o padu profita za devet odsto, a razlog leži u činjenici da se kupci opredeljuju za „pametne“ telefone i tablete proizvođača koji su jeftiniji. Prošle godine Apple je na prodaji svoji najpoznatijih uređaja ostvario profit od 8,2 milijarde dolara, a ove godine tek 7,5 milijardi dolara, zbog čega su u kompaniji veoma nezadovoljni. Spas se očekuje u predstojećim mesecima, pogotovo za vreme novogodišnjih praznika, kada u Apple predviđaju prihode od 58 milijardi dolara.

Da bi parirao Samsungu, Apple je napravio jeftniju verziju svog iPhone telefona 5C, koji je zbog niže cene i uticao na smanjenje prihoda. Dok se Apple bori u sektoru tableta za primat u odnosu na jeftinije uređaje, Samsung dominira u prodaji i proizvodnji telefona svih kategorija.

Ona trepne i promeni kanal, namigne i ugasi svetlo, blago se nasmeši i pokrene bespilotnu letelicu ili tzv. dron. Kako to radi? Verovali ili ne zahvaljujući elektronskoj šminki, koju je Katja Vega sama osmislila.

Američka kompanija Apple mora da plati odštetu u visini od 12 miliona evra zbog neplaćenog  poreza, odlučio je sud u Parizu. Naime, ovaj tehnološki gigant nije platio poreske dažbine za prodaju iPad uređaja u periodu od marta do decembra 2012. godine.

Razlog za ovakvu presudu jeste francuski zakon, po kom se naplaćuju posebni nameti za uređaje koje mogu da služe za reprodukovanje autorskog materijala, muzike, filmova i slično. Međutim, ovo nije prva presuda doneta na štetu Apple-a, koji još duguje pet miliona evra zbog neplaćenih obaveza zbog prodaje iPad-a tokom 2011.

Da li zbog zaštite autorskih prava i skupljih nameta, ili kao odgovor na ove sudske presude, američki gigant je podigao cenu svoja dva najnovija telefonska modela iPhone 5s i iPhone 5c na francuskom tržištu, u odnosu na cenu istih uređaja u susednim zemljama.

Kako su tehnološka otkrića napredovala, za put u svemir više vam nije potreban spejs šatl, kao ni astronautsko znanje. Sve što vam treba jeste dubok džep, jer su naučnici iz kompanije World Views, smislili sledeću destinaciju za vas. Putovanje kroz svemir traje dva sata, tokom kojeg ćete moći da spoznate njegovu beskonačnost, i to iz balona.

Ovaj super balon vinuće vas u nebesa, na visinu od 100km, gde počinje svemir. Iako nije pravi svemir kako ga većina zamišlja, dovoljno mu je blizu, na 30ak kilometara. „Kada vidite Zemlju kako „visi“ u tom velikom crnom prostranstvu, to će vam olakšati da shvatite povezanost naše planete i univerzuma koji nas okružuje“, poručuje Džejn Pojnter, predsednica kompanije World View.

Vožnja balonom novina je u odnosu na dosadašnje ponude, koje su obuhvatale tek kratkominutna putovanja u zemljinu atmosferu i nekoliko minuta u bestežinskom stanju. Putovanje će se sastojati od dvosatnog kruženja svemirom, nakon čega će se specijalno dizajnirana kapsula odvojiti od balona i početi slobodan pad.

Let balonom košta 75,000 dolara, a na svoje prvo putovanje posada će se otisnuti za tri godine.

 

Naučnici sa Bafalo univerziteta bukvalno su shvatili da bežični internet treba svugde da bude dostupan. Tako su našli rešenje da internet signal dobijamo i iz vode. Istina, protok interneta je spor, i vraća nas u vreme dial up tehnologije, ali načunici rade na tome da ovaj problem reše.

Nakon postavljanje rutera za vajerles u svemiru, ne bi trebalo da nas čudi što se signal za internet dobija i iz morskih dubina. Začkoljica je u tome što radio talasi koji su prisutni u okeanu pomeraju signal i raznose se ga.

Zbog toga su dva profesora sa ovog univerziteta, Hovan Kuhandijan i Zahed Hosain, došli na ideju da stvari preokrenu u svoju korist. Oni su odlučili da od okeana naprave bučno mesto, kako bi upravo preko zvučnih talasa slali signal za internet.

Oni su testirali svoju ideju na jezeru Eri, i iako je protok veoma spor, naučnici ne gube nadu da će brža bežična mreža pod vodom uskoro biti naša stvarnost.