NASA ubrzano radi na tome da otkrije uslove "života" na Marsu, pa se uskoro može očekivati da put Crvene planete krene i posebna vrsta bakterije. Naime, još 2009. godine u svemirskoj stanici Kenedi na Floridi otkrivena je bakterija pod imenom T. phoenicis. I ništa ne bi bilo čudno da ova bakterija nije otkrivena u tzv. čistoj sobi, koja važi za najsterilnije mesto na svetu. Upravo zbog toga NASA veruje da bi ova bakterija preživela put i boravak na Marsu. Dve godine ranije ista vrsta pronađena je na još jednoj svemirskoj stanici, pa su se naučnici bacili na istraživanje ove bakterije koja uspeva da preživi u izuzetno "neprijateljskim" uslovima.

Kako prenosi internet portal Phonearena najpopularnija društvena mreža Fejsbuk za svoje korisnike priprema novu opciju, a to je da neki tekst koju su videli sačuvaju i pročitaju kasnije kada budu imali vremena. Fejsbuk na ovaj način pokušava da izađe u susret svojim korisnicima, a opcija da „sačuvaju za kasnije“ već se pojavila na nekim nalozima. S obzirom na količinu tekstova koji se postavljaju na Fejsbuku, ovo se čini kao logičan korak, a nešto slično već su uradili i Google i Apple.

Kada je pre nekoliko meseci najavljeno da će se na Instagramu, popularnoj mreži za postavljanje slika, uskoro pojaviti i reklame poznatih brendova, mišljenja su bila podeljena. Pre tačno mesec dana je Majkl Kors, poznati dizajner ženske odeće i nakita postavio prvu sliku, a ovaj post doneo je Korsu preko 34 hiljade pratioca u roku od 18h. Naredna tri donela su mu preko miliona pratilaca na ovoj društvenoj mreži.

Ovaj primer sledile su i druge poznate marke, kao što su Levi’s, Lexus, General Electrics. Za nešto što je sa neodobrenjem prihvaćeno, pokazalo se kao veoma dobra stvar koja se korisnicima Instagrama dopala. Već sada poznati brendovi svakodnevno reklamiraju svoje proizvode, a broj njihovih follower-a vrtoglavo raste.

Možda i najpoznatiji program za slušanje muzike na računaru, popularni Winamp gasi se u decembru. Na sajtu kompanije pojavilo se obaveštenje da svi koji žele da imaju popularni MP3 plejer mogu da ga skinu sa interneta do 20. decembra, jer nakon ovog datuma više neće moći.

Ogorčeni bivši radnici za gašenje Winamp-a krive medijsku kompaniju AOL koja je preuzela rukovodstvo 1999 godine. Prema rečima zaposlenih, tada kreće i sunovrat Winamp-a.

Multinacionalna kompanija AOL pre skoro 15 godina je kupila Winamp za preko 80 miliona dolara, a radnici smatraju da je loš menadžment razlog zbog čega Winamp ovoj kompaniji ne donosi para koliko bi oni želeli. Radnici tvrde da Winamp godišnje ostvari profit oko 6 miliona dolara, kao i da bi taj iznos bio veći da su stručniji ljudi iz AOL-a rukovodili firmom.

„Apple nije patentirao lepe i sexy telefone“, poručuju konkurenti iz Samsunga. Ovo je ujedno i odgovor na tužbu američke kompanije Apple da je poslednji Samsungov smartphone, Galaxy S kopirao izgled prepoznatljivog iPhone-a.

Android Yota Phone, pametni telefon sa dva ekrana pojaviće se u prodaji na svetskom tržištu pre kraja ove godine. Osnovna razlika u odnosu na uobičajene pametne telefone je u tome što korisniku omogućava da kao u ogledalu sadržaj vidi na ekranu od takozvanog elektronskog mastila. Ovaj crno belo sivi ekran traži neuporedivo manje energijeu odnosu na LCD i tako produžava njen životni vek. Proizvođač je najavio da će se Yota Phone pojaviti na tržištu u prvoj  nedelji decembra.

Ovo je rezultat istraživanja dugog 8 godina i vrednog oko 10 miliona dolara. Navia je osmosed, šatl vozilo koje radi na jonsko litijumske baterije i kreće se bez vozača. Ovo vozilo proizvela je francuska kompanija Induct, a  u upotrebi je na ulicama Singapura. Programirnao je da ide brzinom od 20 km/h, a njegove baterije treba puniti na svakih 10 sati. Prevozi putnike na razdaljini od dva kilometra, po unapred programirnoj ruti.

Kada uđu u vozilo putnici dodirom ekrana biraju jedno od ponuđenih odredišta, a šatl se automatski zaustavlja kada je potrebno. Kako ide na električni pogon, Navia je gotovo nečujna. Što se tiče bezbednosti, ona je bazirana na senzorima kojima se otkriva prepreka ili pešak na putu. Nije čudo da se Navia pojavila baš u Singapuru, državi u kojoj se neprekidno unapređuje javni prevoz i ulažu veliki napori da se smanji posedovanje i upotreba automobila. 

Iphone6 će imati ekran zaobljen na ivicama, biće većih dimenzija, imaće virtualne dugmiće koji podešavaju jačinu zvuka i ringer ton, kao i posebne aplikacije koje se javljaju samo u određeno vreme.

Senzori za dodir na novom modelu biće još osetljiviji, tako da će se u zavisnosti od jačine pritiska aktivirati različite komande.

Ovo su, prema Bloombergu, nezvanične informacije o budućem izgledu i osobinama naredne generacije  Iphona, koji će se pojaviti sledeće godine. Veće dimanzije su ono čemu se verovatno poklanja najviše pažnje u medijima i nezvaničnim opisima šestice.

Kompanija Apple dugo se branila od uvećavanja svog modela, objašnjavajući to željom da Iphone ostane zauvek prilagodjen rukovanju samo jednom rukom. Izgleda da je došlo vreme i za taj korak sa kojim će, kako se procenjuje Iphone6 postati ozbiljna konkurencija tabletimamanjih dimenzija. O cenama novog modela za sada nema reči.

Na redu je revolucija u oblasti digitalnog oglašavanja na javnim mestima. Vlasnik najveće evropske mreže digitalnih medija Amscreen primeniće novu tehnologiju oglašavanja koja se svodi na to da kad Vi gledate reklamu na nekom ekranu napolju, ta ista reklama gleda Vas i prikuplja osnovne podatke o Vama. Radi se o kameri koja je u stanju da grubo prepozna vaše životno doba i Vaš pol. Clj je da prikupljanjem ovih podataka na licu mesta oglašivači dobiju bolju sliku o tome ko je posmatrao njihovu reklamu i da samo oglašavanje bude prilagođeno datom mestu. Ova tehnologija je nastala u okviru poznatog sistema za analizu i merenje publike Quividi. Ako partnerstvo Amscreena i Quividi bude ostvareno, kao što je nedavno najavljeno, ova tehnologija biće primenjena na 6000 mesta odnosno ekrana u vlasništvu britanskog Amscreen, postavljenih na raznoraznim mestima, od supermarketa do benzinskih stanica. Ova mreže zahvata publiku od oko 50 miliona ljudi nedeljno.

„Vilin konjic“ – tako je nazvan novi tip vetroturbine za koju kažu da je savršena kombinacija napredne tehnologije i italijanskog dizajna. Prototip je predstavlje ovog meseca i  ona je delo arhitekte Renza Piana i firme Enel. Ovo je turbina malih dimenzija, napravljena od novih lakih ali i čvršćih materijala, a kapacitet joj je 55 kW. Visina tornja je 20, raspon krila 16 metara, a težina samo 60 kilograma. Ono što je, međutim, njena najbitnija odlika je da reaguje i na najmanje prisustvo vetra. U proizvodnju će ući u narednih godinu dana.