Na završenom Međunarodnom sajmu potrošačke elektronike (CES) u Las Vegasu predstavljen je 3D štampač koji pravi čokoladne poslastice različitih oblika i boja. Za ovaj izum se može samo delimično reći da je novina, zato što su prošle godine predstavljeni slični printeri koji „štampaju“ buritose, testa za picu, lepinje i slične prehrambene proizvode.

Međutim, njima je potrebno još usavršavanja, za razliku od slatkog štampača koji stiže iz redova „3D systems“. Bračni par koji se bavi kulinarstvom, Lisa i Kajl van Halsen, stoje iza printera koji je specijalizovan za proizvodnju slatkiša i čokoladnih poslastica.

3D printer nosi naziv „ChiefJet“, a postoje jeftinija i skuplja verzija. Jeftiniji štampač može da štampa poslastice samo u jednoj boji i košta oko 5000 dolara, dok „Pro“ verzija štampa u više boja i većim dimenzijama, ali mu je i cena duplo veća.

U vremenu u kome živimo nije dovoljno samo napraviti dobar proizvod, već i znati kako ga plasirati na tržište i prodati. Upravo zbog toga se marketinške agencije služe različitim trikovima kako bi pospešili prodaju određene robe. Osim ubedljivih reklama, slogana koji se lako pamte i angažovanja javnih ličnosti za promociju određenog proizvoda, mnogi poznati brendovi veoma pažljivo su dizajnirali svoje logoe, iako možda na prvi znak to ne deluje tako.

Tako recimo svetski poznati proizvođač mobilnih uređaja i kompjutera, američki Apple za svoj logo ima zagriženu jabuku. Svi znaju koja kompanija stoji iza „jabuke“, ali ova voćka nije slučajno izabrana. Marketing stručnjaci su baš izabrali jabuku, zbog njenog biblijskog značenja, kada je Eva uzela jabuku sa drveta znanja. Dakle, svaki Apple uređaj donosi nova saznanja koja su do tada bila nepoznata drugima.

Slogan kompanije FedEx koja se bavi transportom i dostavom stvari na prvi pogled deluje veoma jednostavno, upečatljiva narandžasta i ljubičasta slova. Međutim, ukoliko se malo zagledate u razmak između slova „E“ i „x“ videćete da je praznina u obliku strelice što zapravo predstavlja pravac kretanja i održavanje koraka sa budućnošću. Isto tako najpoznatija online prodavnica Amazon, ispod crno ispisanih slova ima strelicu koja počinje od slova „A“ i završava se baš kod slova „z“ (poslednje slovo u engleskoj abecedi) aludirajući da ovde možete naći sve što vam zatreba.

Čak i popularno takmičenje u biciklizmu Tur de Frans u svom logou ima skrivenog čoveka na biciklu, koji se vidi pored žutog kruga ako se pažljivije pogleda. Pažljivim biranjem svog zaštitnog znaka svaka kompanija učvršćuje svoju poziciju na tržištu, stvara poverenje kod kupaca, kao i bolju prepoznatljivost u javnosti, te otud i ne čudi što se ovoliko pažnje posvećuje izboru logo znaka.

 

 

 

Vreme potrebno da stignete iz Njujorka do Londona biće prepolovljeno, pa će vam tako za ovaj prekokeanski let umesto dosadašnjih 7-8 sati biti potrebno tri sata superbrzom letelicom. Pre samo nekoliko dana predstavljen je prototip prvog supersoničnog aviona, koji će biti dugačak 40m sa rasponom krila od 18m.

Avion nosi ime Spike S-512, a na letelici će biti mesta za maksimalno 18 putnika. Neke od prepreka koje će morati da reše projektanti ovog supersoničnog aviona su sledeće: prvo se nameće pitanje kako rešiti štetne zvučne efekte, pa je potrebno tačno odrediti lokacije za „probijanje“ zvučnog zida, a drugo pitanje koje treba rešiti jeste povećanje rastojanja koje može da pređe ovaj avion. Za sada je predviđeno da Spike S-512 može da izdrži putanju od 7400km, ali to nije dovoljno za udaljenije relacije.

Svi koji žele da u svojoj avio floti imaju ovaj avion, nek polako počnu da skupljaju novac, jer 2018. godine Spike S-512 izlazi na pistu, a cena letelice će se kretati između 60 i 80 miliona evra.

Neobična kampanja je pokrenuta u Sjedinjenim državama, kako bi se smanjila buka koju proizvode sirene automobila. Iz organizacije Noise Free America, koja je i pokrenula ovu akciju, apeluje na sve proizvođače automobila da prilagode svoje četvorotočkaše željama kupaca, i smanje buku koja prati svakog vozača i na taj način ometa učesnike u saobraćaju.

Naime, na većini automobila koje poseduju stanovnici ove države, kratkim zvukom sirene se vozač obaveštava o nekoj akciji. Tako recimo, dok se nekad prilikom zaključavanja automobila čulo jednostavno „klik“, sada je taj zvuk zamenjem kratkim zvukom sirene, pa deluje kao da vam je neko „trubnuo“. Ista stvar dešava se ukoliko uključite auto da radi, a onda izađete iz kola da biste recimo očistili sneg sa vašeg vozila. Ako otvarate gepek ili ste previše blizu prišli nekom drugom vozilu u vožnji ili dok se parkirate desiće vam se isti scenario.

Za sada su na nezadovoljstvo korisnika, izazvano jakim zvučnim efektima, pozitivno reagovale vodeće autokompanije poput Forda, Nissana, Lexus, Toyote, koje su unele izmene u svoja vozila. Ako želite da saznate o kakvoj "buci" je zaista reč pogledajte ovde.

Reklamni posteri kojima su izlepljeni autobusi polako ostaju u prošlosti. Možda ćemo morati još da sačekamo dok ne bude počela da se primenjuje ideja o postavljaju LCD ekrana duž autobusa i reklamiranju na ovaj način, ali uskoro ovo će biti naša svakodnevnica.

Popularni slogani i fotografije na vozilima gradskog prevoza uskoro bi mogli da budu zamenjeni. Ideja je da se spoljašnjost autobusa prekrije velikim LCD panelom koji bi emitovao različite sadržaje. Turistički vodiči, reklame, filmski trejleri, vremenska prognoza, red vožnje su samo primeri šta sve može da se nađe na jednom autobusu. Kada ova ideja uhvati zamah, može se očekivati da će uskoro biti dodata i opcija „touchscreen“, odnosno da dodirom menjamo reklame i biramo šta želimo da vidimo.

Toyota je trenutno razrađuje ovu ideju za neki od svojih budućih modela pod imenom Fun-Vii.

 

Nakon digitalnog sata, stiže i prsten koji vas obaveštava kada  zvoni telefon, kada dobijete poruku ili notifikaciju sa neke društvene mreže, kao i kada je potrebno da ažurirate neku aplikaciju. Na ovaj način ne morate stalno da držite telefon u ruci ili na vidiku u strahu da nešto ne propustite. Ovim putem takođe štedite bateriju na svom telefonu, pa ne morate svugde da nosite punjač.

Kada ne koristite prsten za kontrolu smartfona, on pokazuje tačno vreme, ali može da služi i kao daljinski upravljač za rukovanje muzičkim i video plejerom. Baterija na prstenu traje 24h, a sam prsten je napravljen od nerđajućeg čelika i košta 175$.

Ovaj uređaj je preko Bluetootha povezan za vašim telefonom, a ukoliko se više udaljite 30m, prsten će vas zvučnim signalima podsetiti na to.

I više nego luskuznom jahtom, čija se vrednost procenjuje na oko 15 miliona evra, možete upravljati uz pomoć svog iPad uređaja. Ukoliko se nalazite na samoj jahti, odnosno na ne više od 50m udaljenosti, preko kontrolne table iPad-a možete navigovati ovu lepoticu.

Jahta nazvana Adastra dobila je tri prestižne nagrade u ovoj godini, za svoj dizajn, inovaciju i najbolje arhitektonsko nautičko rešenje. Adastra je dugačka 42,5m i planirana je za duga putovanja, te je njena glavna prednost što može da pređe razdaljinu od Velike Britanije do Njujorka sa punim rezervoarom, bez potrebe za dodatnim punjenjem.

Vlasnike ove luksuzne jahte sigurno ne brine cena nafte, kao ni činjenica da je upotrebom posebnih materijala u izgradnji smanjena potrošnja goriva za čak 20%. Međutim, iako se bogati vlasnici neće opterećivati time, sami graditelji su posvetili dosta pažnje kako da smanje potrošnju goriva, kako navode iz isključivo ekoloških razloga.

Na samoj jahti ima mesta da se u sobama smesti devet osoba, kao i posada od šest članova.

Dok pijete prvu jutarnju kafu ili dok uveče gledate sportski pregled uz hladno pivo možete napuniti bateriju svog mobilnog telefona uz pomoć ovih napitaka. Evo i kako. Kompanija Epiphany je napravila mali uređaj pod imenom onE Puck koji koristi toplotu, odnosno hladnoću napitka koji konzumirate i pretvora ga u izvor energije. Ovaj uređaj radi uz pomoć posebnog motora koji cikličnom kompresijom na različitim temperaturama toplotnu energiju pretvara u mehanički rad.

Uz pomoć ovog aparata može se napuniti baterija svih „pametnih“ uređaja jačine do 1000 mA. U zavisnosti od toga koliko je čaj koji pijete vruć, odnosno pivo hladno, zavisi i koliko ćete čekati da vam se baterija napuni.

Izumitelji uređaja smatraju da je ovo mali korak koji može promeniti čovečanstvo, jer upravo rade na usavršavanju onE Puck-a koji će moći da pokrene veće kućne aparate, a ideja je da se ovim principom jednog dana obezbedi energija potrebna za sve potrebe domaćinstava.

Zovu je „čudesnom“ flašom, jer ono šta ova boca radi je zaista zapanjujuće. Naime, ona ima najsavršeniji sistem za prečišćavanje vode, tako da možete biti sigurni da je voda koju pijete zaiste čista i da u sebi ne sadrži nijednu bakteriju, virus ili neku drugu patogenu supstancu.

Razlog zbog čega je zovu „čudesnom“ leži u činjenici da vam nisu potrebni standardni hemijski sastavi koji se koriste za filtriranje vode, zbog čega ona onda dobija specifičan ukus. Ova flaša ima posebnu pregradu koja prečišćava vodu i sprečava da popijete nečistoće. Naučnici su testirali flašu sipajući u nju vodu iz močvare, koja je posle mućkanja u boci, bila filtrirana i spremna za piće.

Izvor: http://welldonestuff.com

Sa razvojem tehnologije i medicina ide korak dalje. Nedavno je američka farmaceutska kompanija Evena Medical predstavila svoj novi izum - naočare koje najjednostavnije rečeno, gledaju kroz kožu. Ove naočare namenjene su zdravstvenim radnicima kako bi lakše i bezbolnije radili svoj posao.

Uz pomoć „Eyes-on“ naočara medicinski radnici mogu da vide vene ispod kože i tako lakše izvade krv ili priključe infuziju. Slike koje nastanu prilikom pregleda mogu da se šalju putem WiFi, 3G, bluetooth-a, a istraživači veruju da će usavršavanjem ovih naočara one steći primenu i u složenijim intervencijama.