Ovako izgleda London snimljen iz svemira. Na  fotografiji je šire oblast metropole, „uhvaćene“ kamerom Evropske svemirske agencije (ESA). Ovaj nightpod  nalazi se na Međunarodnoj svemirskoj stanici, na visini od 400 km iznad Zemlje. Uređaj je ustvari skup objektiva koji i pomaže astronautima da sa ogromne razdaljine uoče promene na Zemlji. Predviđen je za snimanja u uslovima smanjenog osvetljenja  i automatski prati kretanje Zemlje.

Kompanija “Ford” predstavila je u januaru ove godine novi model hibridnog automobile C-max Solar Energy. Ovaj auto pokreće solarna energija prikupljena preko solarnog panela koji se nalazi na krovu automobila.. Energija se na panelima koncentriše u specijalnim sočivima koja podsećaju na uveličavajuće staklo. Prema najavama iz Forda, ovo je prvo vozilo ovakve vrste na tržištu. Solarni C-max neće zavisiti od sistema napajanja električnog motora a sa ekološkog stanovišta, uštedeće 4 metričke tone gasova godišnje, koliko inače emituje prosečan automobil na benzin. Prodaja Fordovih hibridnih vozila zabeležila je na tržištu veliki napredak, posebno u novembru i decembru prošle godine, kažu u ovoj kompanji.

Papa Franja, poglavar rimokatoličke crkve, koji je već nekoliko puta iznenadio javnost svojim savremenim i otvorenim stavovima, danas je to ponovo uradio. Naime, papa Franja je izjavio da je „Internet nešto istinski dobro, dar od Boga“, prenosi agencija AP.

Kao pozitivne strane papa navodi da Internet olakšava komunikaciju različitih ljudi, te da njegovo korišćenje može da reši religiozne, ekonomske i političke razlike čime se stvara osećaj jedinstva. Ipak, papa Franja je istakao da Internet ima i negativne strane, a to je da može dovesti do izolacije i asocijalnosti, kao i zamene realnog sa virtuelnim svetom. Inače, i prošli papa Benedikt XVI, kao i Franja, imali su svoje tviter naloge sa preko dva miliona sledbenika.

Vest da će se u decembru ugasiti servis „Winamp“ proširila se veoma brzo, te je oko 50,000 Internet korisnika potpisalo peticiju kako do toga ne bi došlo. U novembru se na zvaničnom sajtu popularnog programa za slušanje muzike na računaru pojavilo obaveštenje da se 20. decembra „Winamp“ gasi, jer vlasnicima ne donosi dovoljno para.

Iza ovog obaveštenja stali su radnici koji su krivili medijsku kompaniju AOL, koja je 1999. godine preuzela vlasništvo, i prema njihovim rečima nije na adekvatan način poslovala. Kao potencijalni kupci pominjale su se kompanije „Microsoft“ i „Radionomy“, ali s obzirom na konkretniju ponudu, novi kupac će najverovatnije biti kompanija „Radionomy“. Ova kompanija svojim korisnicima omogućava slušanje muzičkog i radio programa kreiranjem online radio stanica.

Proizvod koji je privukao najviše pažnje na Međunarodnom sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu, jeste mali gedžet koga su tvorci nazvali „Majka“. Ako uzmemo u obzir da ovaj uređaj može da broji koliko ste koraka napravili u toku dana i koliko ste kafa popili, kao i da li je vaše dete opralo zube, onda je ovo pravo ime za ovaj uređaj.

Idejni tvorac „majke koja sve zna“, Rafi Haladjan napravio je aparat koji izgledom podseća na popularnu rusku lutkicu babušku i koji povezuje modernu tehnologiju i segmente iz realnog života. Sam korisnik podešava šta hoće da poveri „majci“ na kontrolu, a mogućnosti su zaista brojne, od podsećanja da zdravo jedete, idete u teretanu, pazite da ne koristite psovke u govoru, do toga da ugasite šporet ili zatvorite prozor ukoliko ste to zaboravili.

 Kako radi ovaj uređaj? „Majka“ se hrani tzv. kolačićima (koje postavite po stanu ili aparatima čiji rad hoćete da kontrolišete) koji prikupljaju informacije iz okruženja koristeći razne senzore za promenu kretanja, temperature, vremena i slično. Ovi senzori beleže sve promene u prostoru i onda ih „pakuju“ u određene obrazce koji ukoliko se ne poštuju šalju znak „majci“ da reaguje. Više o ovom proizvodu možete saznati ovde.

Naslednik čuvenog Samsungovog modela Galaxy S4 stiže već u aprilu i nosiće redni broj 5. Predstavljanjem novog mobilnog uređaja, Samsung neće spustiti zavesu, već se uskoro može očekivati „evolucija“ Galaxy gear-a, odnosno pametnog sata sa brojnim naprednim funkcijama. Ovaj gedžet biće uparen sa novom „peticom“.

Galaxy S5 bi trebalo da ima i opciju skeniranja oka, što je odgovor na senzor za identifikaciju otisaka prstiju koju ima ljuti rival, Eplov Iphone 5s. Borba između dva mobilna giganta će svakako obeležiti godine pred nama, a svaki novi model utiče na prodaju onog drugog, pa je tako opala prodaja Samsungove „es četvorke“ kada su se u septembru na tržištu pojavili novi modeli iz redova američke kompanije - iPhone 5S i iPhone 5C.

Na završenom Međunarodnom sajmu potrošačke elektronike (CES) u Las Vegasu predstavljen je 3D štampač koji pravi čokoladne poslastice različitih oblika i boja. Za ovaj izum se može samo delimično reći da je novina, zato što su prošle godine predstavljeni slični printeri koji „štampaju“ buritose, testa za picu, lepinje i slične prehrambene proizvode.

Međutim, njima je potrebno još usavršavanja, za razliku od slatkog štampača koji stiže iz redova „3D systems“. Bračni par koji se bavi kulinarstvom, Lisa i Kajl van Halsen, stoje iza printera koji je specijalizovan za proizvodnju slatkiša i čokoladnih poslastica.

3D printer nosi naziv „ChiefJet“, a postoje jeftinija i skuplja verzija. Jeftiniji štampač može da štampa poslastice samo u jednoj boji i košta oko 5000 dolara, dok „Pro“ verzija štampa u više boja i većim dimenzijama, ali mu je i cena duplo veća.

U vremenu u kome živimo nije dovoljno samo napraviti dobar proizvod, već i znati kako ga plasirati na tržište i prodati. Upravo zbog toga se marketinške agencije služe različitim trikovima kako bi pospešili prodaju određene robe. Osim ubedljivih reklama, slogana koji se lako pamte i angažovanja javnih ličnosti za promociju određenog proizvoda, mnogi poznati brendovi veoma pažljivo su dizajnirali svoje logoe, iako možda na prvi znak to ne deluje tako.

Tako recimo svetski poznati proizvođač mobilnih uređaja i kompjutera, američki Apple za svoj logo ima zagriženu jabuku. Svi znaju koja kompanija stoji iza „jabuke“, ali ova voćka nije slučajno izabrana. Marketing stručnjaci su baš izabrali jabuku, zbog njenog biblijskog značenja, kada je Eva uzela jabuku sa drveta znanja. Dakle, svaki Apple uređaj donosi nova saznanja koja su do tada bila nepoznata drugima.

Slogan kompanije FedEx koja se bavi transportom i dostavom stvari na prvi pogled deluje veoma jednostavno, upečatljiva narandžasta i ljubičasta slova. Međutim, ukoliko se malo zagledate u razmak između slova „E“ i „x“ videćete da je praznina u obliku strelice što zapravo predstavlja pravac kretanja i održavanje koraka sa budućnošću. Isto tako najpoznatija online prodavnica Amazon, ispod crno ispisanih slova ima strelicu koja počinje od slova „A“ i završava se baš kod slova „z“ (poslednje slovo u engleskoj abecedi) aludirajući da ovde možete naći sve što vam zatreba.

Čak i popularno takmičenje u biciklizmu Tur de Frans u svom logou ima skrivenog čoveka na biciklu, koji se vidi pored žutog kruga ako se pažljivije pogleda. Pažljivim biranjem svog zaštitnog znaka svaka kompanija učvršćuje svoju poziciju na tržištu, stvara poverenje kod kupaca, kao i bolju prepoznatljivost u javnosti, te otud i ne čudi što se ovoliko pažnje posvećuje izboru logo znaka.

 

 

 

Vreme potrebno da stignete iz Njujorka do Londona biće prepolovljeno, pa će vam tako za ovaj prekokeanski let umesto dosadašnjih 7-8 sati biti potrebno tri sata superbrzom letelicom. Pre samo nekoliko dana predstavljen je prototip prvog supersoničnog aviona, koji će biti dugačak 40m sa rasponom krila od 18m.

Avion nosi ime Spike S-512, a na letelici će biti mesta za maksimalno 18 putnika. Neke od prepreka koje će morati da reše projektanti ovog supersoničnog aviona su sledeće: prvo se nameće pitanje kako rešiti štetne zvučne efekte, pa je potrebno tačno odrediti lokacije za „probijanje“ zvučnog zida, a drugo pitanje koje treba rešiti jeste povećanje rastojanja koje može da pređe ovaj avion. Za sada je predviđeno da Spike S-512 može da izdrži putanju od 7400km, ali to nije dovoljno za udaljenije relacije.

Svi koji žele da u svojoj avio floti imaju ovaj avion, nek polako počnu da skupljaju novac, jer 2018. godine Spike S-512 izlazi na pistu, a cena letelice će se kretati između 60 i 80 miliona evra.

Neobična kampanja je pokrenuta u Sjedinjenim državama, kako bi se smanjila buka koju proizvode sirene automobila. Iz organizacije Noise Free America, koja je i pokrenula ovu akciju, apeluje na sve proizvođače automobila da prilagode svoje četvorotočkaše željama kupaca, i smanje buku koja prati svakog vozača i na taj način ometa učesnike u saobraćaju.

Naime, na većini automobila koje poseduju stanovnici ove države, kratkim zvukom sirene se vozač obaveštava o nekoj akciji. Tako recimo, dok se nekad prilikom zaključavanja automobila čulo jednostavno „klik“, sada je taj zvuk zamenjem kratkim zvukom sirene, pa deluje kao da vam je neko „trubnuo“. Ista stvar dešava se ukoliko uključite auto da radi, a onda izađete iz kola da biste recimo očistili sneg sa vašeg vozila. Ako otvarate gepek ili ste previše blizu prišli nekom drugom vozilu u vožnji ili dok se parkirate desiće vam se isti scenario.

Za sada su na nezadovoljstvo korisnika, izazvano jakim zvučnim efektima, pozitivno reagovale vodeće autokompanije poput Forda, Nissana, Lexus, Toyote, koje su unele izmene u svoja vozila. Ako želite da saznate o kakvoj "buci" je zaista reč pogledajte ovde.