Razvoj novih tehnologija omogućio je još jedan interesantan poslovni model, a to je povezivanje digitalnih medija i firmi iz IT sfere. Budući da posluju na takoreći istoj platformi, jednostavno povezuju sadržaj i tehnologiju. Na takav način nastale su i Južne vesti, lokalni portal koji u Srbiji ima nacionalni značaj.

„Južne vesti su možda jedinstven primer spoja medija, civilnog društva i informacionih tehnologije, pošto je firma koja je suvlasnik ili suosnivač Južnih vesti inicijalno IT firma. Prvo je postojala IT ekipa, a posle toga smo uključili medije u celo postojanje. To se pokazalo kao izvanredna kombinacija, praktično svo IT znanje koje imamo smo primenili u medijskom sektoru, deo koji je vezan za civilni sektor je takođe dao dodatnu vrednost kada je u pitanju javni interes i sa kvalitetnim novinarima je to jedan kvalitetni trio na kraju“, za Energynews objašnjava Dragan Petković, jedan od osnivača Južnih vesti.

Ovakav model poslovanja pruža im mogućnost da izveštavaju na svoj način.

„Ono čime se mi vodimo je da ne forsiramo stvari koje su čitane, kao i u svim drugim medijima. Uvek imate ogromnu čitanost kada je u pitanju sport, kada je u pitanju crna hronika i slične teme, ali ono što mi pokušavamo jeste da građane teramo da čitaju i druge stvari“, kaže Dragan Petković i dodaje: „Pokušavamo da obradimo i druge društvene teme koje su na neki način vezane za to, da li je u pitanju sport, umetnost, politika ili kultura, trudimo se da čitaocima ne plasiramo isključivo stvari koje bi inače čitali nego se trudimo da prilagođavamo sadržaj i proširujemo u onome što mi mislimo da je bitno“.

Simbioza nekog medijskog portala i IT firme može da bude i početak novog posla.

„Svako ko hoće da se bavi onlajn novinarstvom pre svega mora da stvarno voli novinarstvo i mora da ima vatru kada je u pitanju želja za istinom u sebi, to je prva stvar. Druga stvar je definitivno to što danas postoji dobro razvijen IT sektor koji može da bude od koristi medijima koji rade u onlajn sferi“, kaže Dragan Petković i dodaje: „Treba praviti dogovore, treba ući u saradnju sa IT firmama, sa IT kompanijama koje mogu da budu jako korisne medijima, ne samo kada je u pitanju plasman informacija već i kada je u pitanju plasman nekih održivih modela, zarada i sličnih stvari“.