Dobre vesti za sve koji proizvode sadržaj na internetu: postoji servis koji prati ponašanje korisnika i pomaže vam da uvidite koji delovi sadržaja imaju bolji odjek kod publike. Zove se Content Insights i nastao je u Srbiji.

„Contetn Insights je analitički servis koji pomaže redakcijama širom sveta da razumeju kako njihov sadržaj utiče na ponašanje publike i samim tim omogućavamo im da preko svog sadržaja upravljaju poslovnim modelima koje žele da primene zbog toga što su ponašanja publike osnova za proizvodnju poslovnog modela. Na primer, ukoliko proizvedete verne čitaoce to je jako dobra osnova za pretplatu, ako proizvdete angažovane čitaoce, ljude koji čitaju sve do kraja i koji komentarišu, to je jako dobra osnova za neko reklamiranje. U tom kontekstu mi omogućavamo da kontrolišu ceo taj proces i da ga učine ponovoljivim i da je pod kontrolom“, za portal Energynews objašnjava jedan od kreatora ovog servisa, Dejan Nikolić.

Ovaj biznis model je nov i na globalnom tržištu, kao i u Srbiji. Ako bude uspostavljen biće spas za sve medije u svetu koji u klasičnom advertajzingu nemaju šanse.

„Imamo delove tržišta koja se polako bude i pokušavaju da prevaziđu taj ambis u koji novinarstvo praktično ulazi zbog pogrešnih principa merenja u samoj industriji  do čega su pratkično dovele društvene mreže, gde je praktično konkurencija između brendova postala konkurencija između naslova i gde sve posluje u horizontali“, kaže Dejan Nikolić.

Ovaj servis koriste i Zidojče Cajtung, Dejli mejl, azijske, afričke i mnoge druge medijske kuće. Praćenje sadržaja, za razliku od praćenja publike, trenutno daje dobre rezultate.

„Kada znate kako da upravljate pre samog početka produkcije sadržaja, vi možete da znate šta da očekujete od ponašanja publike i samim tim da usmerite to ka poslovnom modelu koji primenjujete tog trenutka. Jednostavno kada upoznate svoju publiku i kada znate kako ono što vi radite utiče na njih, onda ćete znati i kako da to monetizujete i napravite samoodrživ posao“, kaže Dejan Nikolić.