Krajem prošle godine Centar za profesionalizaciju medija i medijsku pismenost CEPROM predstavio je rezultate istraživanja o izveštavanju domaćih medija o deci. Istražujući kakav je tretman dece u medijima u Srbiji, CEPROM je u periodu od nekoliko meseci pratio izveštavanje sedam dnevnih listova i pet televizija sa nacionalnom frekvencijom.

„Ako bih celokupne rezultate koji su vrlo detaljni sumirao, to bi možda čak moglo da se pretoči u tri reči – prva reč jeste nezainteresovanost. Naši nalazi pokazuju da u proseku jedna televizija sa nacionalnom frekvencijom emituje jedan ili manje od jednog priloga dnevno o deci. Takođe, u dnevnim novinama se objavi jedan tekst ili nijedan. Druga reč je negativno- mediji dominantno izveštavaju o nekim  negativnim stvarima, negativnim povodima, tako da su više od polovine tih medijskih objava na televiziji i u štampanim medijima zapravo objave koje se odnose na nasilje, zlostavljanje i razne incidente koji se događaju. I treći najbitniji nalaz jeste da mediji o deci izveštavaju krajnje senzacionalistički“, objašnjava Marko Nedeljković, predsednik Centra za profesionalizaciju medija i medijsku pismenost.

Ovakvo izveštavanje ostavlja i vrlo konkretne posledice.

„Takav način izveštavanja o deci i stvara jednu iskrivljenu sliku. Mediji ne izveštavaju o pozitivnim pričama i uspesima i to je dvostruko loša poruka koja se šalje. S jedne strane, svako dete postaje vrlo brzo svesno da je znatno bolja i veća šansa da dospe u medije ako je akter nekog incidenta. S druge starne, ako postiže neke dobre rezultate, mediji su vrlo često zapravo nezainteresovani za to sem ukoliko to nisu zaista rezultati na nekom međunarodnom nivou ili najviši rezultati koji mogu da se postignu u nekoj oblasti. Deca postaju svesna da su mediji i društvo mnogo više zainteresovani za sve te negativne stvari nego za pozitivne što naravno utiče i na način na koji oni percipiraju sve to“, navodi Marko Nedeljković.

Pozitivnog izveštavanja skoro da i nema.

„Naša istraživanja pokazuju da je broj objava koje govore o nekim pozitivnim stvarima, o nekim dobrim inicijativama, uspesima koja postižu deca, sveden praktično na nivo statističke greške“, kaže Marko Nedeljković i dodaje: „Još jedna negativna posledica jeste što mi u moru takvih negativnih sadržaja zapravo sve češće imamo utisak da su današnja deca mnogo problematičnija nego što su nekada bila. Često svi mi to možemo da čujemo u nekim razgovorima, krivimo za to nove tehnologije, krivimo razne druge aspekte, međutim istina je da mediji svojim izveštavanjem imaju presudnu ulogu zapravo na taj naš stav“.