Informatika je već godinu dana obavezan predmet u petom i šestom razredu osnovne i prvom razredu srednje škole. Glavni izvor nastavnih, digitalnih materijala izradila je fondacija Petlja, a oni su od koristi i učenicima i nastavnicima.

„Materijali prate nastavni program u petom, odnosno šestom razredu i oni su velika podrška nastavnicima kada je nastavna tema informatika i računarstvo u pitanju, jer sa učenicima prelaze naše materijale i tako uče Scratch odnosno Python“, kaže Katarina Anđelković iz Fondacije Petlja.

Na ovaj način se uči algoritamska pismenost i podstiče algoritamski način razmišljanja.

„Važno je da ne pravimo od teme programiranja neki bauk jer to nije, to je jedna veština koja nam je danas, 2018. godine svima potrebna da je znamo. Moramo znati kako algoritmi funkcionišu, moramo znati šta zapravo stoji što se kaže ispod haube i kako ti programi rade. To nam je zaista potrebno bez obzira čime se bavimo danas“, naglašava Katarina Anđelković.

U pitanju je učenje programiranja na elementarnom nivou.

„U suštini želimo da prograiranje predstavimo kao jedan aspekt interakcije sa računarom koji je sve prisutniji, ne samo kod programera, već i u većini profesija danas. Učimo da zadamo računaru šta treba da uradi, ali ne u jednom već u nekoliko koraka. Sam taj odnos da vi zadajete računaru nešto što on treba automatski da uradi je, iz opšte obrazovne perspektive, polazna tačka za programiranje. Na ovaj način programiranju se pristupa kao malo zanimljivijom interakciji sa računarom a ne kao posebnoj nauci “, objašnjava Nebojša Vasiljević iz fondacije Petlja.

U novoj školskoj godini imaćemo i posebna računarska odeljenja u gimnazijama, koja je do sada imalo svega nekoliko škola u Srbiji.

„Do ove godine je u Srbiji bilo svega osam ili devet ovakvih odeljenja, a sada će ih biti skoro 70. interesovanje za upis je bilo zaista veliko, a to nas posebno raduje“, za portal Energynews kaže Dragan Ilić iz Pedagoškog društva informatičara Srbije. „Nastavni plan je veoma dobro urađen, po uzoru na moderne, svetske obrazovne programe i pokriva 6 različitih oblasti iz IKT sektora“, kaže Dragan Ilić iz Pedagoškog društva informatičara Srbije.

Iz Pedagoškog društva informatičara Srbije kažu da je i broj takmičara na školskim takmičenjima značajno veći nego proteklih godina.

„To je takođe značajan pokazatelj kako učenici i mladi ljudi vide informaričke veštine danas. Na dobrom smo putu da u budućnosti imamo veliki broj stručnjaka koji se neće baviti samo programiranjem, već i kriptografijom, zaštitom podataka i ostalim IT poslovima. Znanje i veštine koje će prikupiti u toku gimnazijskog školovanja će im pomoći da sa lakoćom upišu bilo koji fakultet iz ove sfere i da nastave karijeru u informacionim tehnologijama“, kaže Dejan Pejčić iz ovog udrženja.

Izvor: Produkcija KC Media