Ekspanzija IT sektora dešava se svakodnevno u celom svetu. Ali, kako se razvijaju nove informacione tehnologije, softverska rešenja i aplikacije, tako se i uočava ogroman prostor za ljude koji bi radili u ovoj industriji. Prostor za veću promociju zapošljavanja u sektoru informacionih tehnologija i potreba za ulaganjem u takva radna mesta postoji i kod nas.

„Posledica velike ekspanzije IT sektora je pokazao i dokazao da informacione tehnologije mogu da budu jedna od vrhunskih izvoznih grana naše države i mi treba da radimo na tome da naše softverske usluge uskoro izvozimo celom svetu“, za Energynews kaže Milan Šolaja iz Vojvođanskog IKT klastera.

Međutim, na nivou države, veza između  IT industrije i ostalih industrija u Srbiji nije dovoljno jaka.

„Mi imamo paradoksalnu situaciju da u srpskoj privredi i srpskom društvu postoji ogromna potreba za implementacijom informacionih tehnologija i rešenja iz ove oblasti, ali sa druge strane, paradoks je i u tome da imamo vrlo malu tražnju, tek svako deseto preduzeće u Srbiji koristi ozbiljan softver, što znači da mi još uvek moramo mnogo da radimo na podizanju svesti o značaju primene informacionih tehnologija u svim sferama društva“, kaže Šolaja.

„Veliki problem je nedostatak kadrova, to je problem svuda u svetu ali i kod nas. To je nešto čime bi država morala da se pozabavi“, objašnjava Darko Stanimirović iz firme Zumoko i dodaje: „To znači da bi trebalo više da se uloži u obuku i obrazovanje kadrova koji su potrebni IT industriji. IT donosi veliki novac po svakom zaposlenom, a mi nemamo dovoljno zaposlenih.

Šansa za brži rast IT sektora u srpskim kompanijama, prema mišljenju Nebojše Gvozdenovića iz firme Infora, dosta zavisi i od razumevanja samih ljudi koji rade u tim kompanijama.

„To nekako ide u korak sa nivoom svesti menadžmenta i ako je taj nivo svesti takav da razume šta donose nove tehnologije i da će pokušati da progura neka nova inovativna rešenja ili nešto što je u tom trenutku aktuelno, onda tu ima šanse da se napravi ozbiljan IT projekat u nekoj kompaniji u Srbiji. Ukoliko takva podrška izostaje u nekoj kompaniji, onda nema ni napredovanja IT sektora unutar nje“, zaključuje Gvozdenović.