Svako ko je spreman da osnuje svoju firmu verovatno ima neku sliku o tome šta će se događati na tom putu. Evo nekoliko saveta koje daju uspešni IT preduzetnci koji godinama razvijaju svoje kompanije u Srbiji, a rade na svetskom i domaćem tržišti softvera i web aplikacija. 

Aleksandar Boroš Đevi, Studio Present: "Bitno je da ne očekujete da će se nešto desiti preko noći, jer neće. Uvek treba dati maksimum od sebe, koliko god je to moguće. Mi smo se uvek trudili da našim klijentima damo nešto plus u odnosu na ono što su oni platili da bi bili zadovoljni. Na taj način mi smo napredovali."

 

Veljko Radovanović, Logik: "Kad imate neku svoju ideju, živite nju. Nemojte da na vas utiču stvari iz okoline. Pokušajte da tu svoju ideju sprovedete."

 

Milan Đorđević, Šindiri studio: "Ovo je industrija koja se razvija. Danas može da bude nešto aktuelno, već sutra to što ste imali kao aktuelno više nije. Tako je potrebno konstantno učenje, konstantno praćenje trendova."

Dunavski biznis forum koji je održan u Novom Sadu,na jednoj od svojih konferencija okupio je preduzetnice iz Mađarske, Rumunije, Hrvatske, Slovenije, Makedonije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore. Glavni organizatori bili su Udruženje poslovnih žena Srbije i Evropska mreža preduzetništva.

Knjiga Kako do posla u 21. veku + 444 saveta za uspešnu karijeru je od svog izdavanja do danas na neprestanoj turneji. Najzanimljivije je da su jedna od glavnih fokus grupa autora ove knjige, iako je reč o preduzetništvu i konkretnim savetima za napredovanje u karijeri, srednjoškolci iz gradova širom Srbije. Glavna ideja je da se promeni pravac razmišljanja kod mladih kada je reč o biznisu.

Kraft pivarstvo u Srbiji trenutno živi svoj bum. Reč je o malim, mikro i nano pivarama koje proizvode zanatasko pivo, znatno višeg i boljeg kvaliteta nego ono koje se može naći na rafovima prehrambenih radnji. Kraft pivarstvo u Srbiji razvija se nekoliko godina unazad, a danas na domaćem terenu posluje preko deset mikropivara.

U Beogradu je održan peti Belgrade Venture Forum, koji je kao i prethodnih godina, okupio investitore međunarondih organizacija i kompanija sa jedne strane, i mlade preduzetnike i start-up zajednicu sa druge strane.

Deljenje radnog prostora odnedavno ne mora da se dešava unutar jedne kompanije, a nekadašnji „rad od kuće“ za free- lensere, preduzetnike pa čak i cele male firme zamenjen je odlascima na radno mesto koje ne pripada nikome i pripada svima. Coworking koncept podrazumeva da u jednom najčešće otvorenom prostoru poslovni život dele različiti ljudi iz različitih branši.

Socijalno preduzetništvo predstavlja biznis model koji svojim poslovanjem pomaže rešavanju nekog od socijalnih problema u društvu. Ovakvo poslovanje često ima veze sa zapošljavanjem ljudi koji teže dolaze do posla, socijalnim i medicinskim uslugama, obrazovanjem, ali i ekologijom, zaštitom životne sredine ili drugim aktivnostima u društevnoj zajednici. Kobayagi toys je preduzeće koje je u svom poslovanju objedinilo nekoliko ciljeva socijalnog preduzetništva.

Gazdinstvo u Velikom Gaju u Banatu i brend Srećna koza nastali su iz velike želje Miloša Todorovića da radi ono što voli. Miloš je još kao dete voleo životinje, zato je upisao veterinarsku školu a kasnije i Fakultet za veterinu. Danas, vodi imanje sa preko 200 koza od čijeg mleka pravi razne sireve.

Duže od sto godina u Čurugu, nedaleko od Novog Sada, se prave bombone. Ovo je porodični posao porodice Milivojev, koji je do sada promenio tri generacije. Pravljenje bombona na ovaj način je sertifikovani stari zanat, a ceo asortiman slatkiša u radionici Bombonica se pravi ručno.